Czy sposób na to jak w 2020 transportować ponadgabaryty jest trudny?

Czy sposób na to jak w 2020 transportować ponadgabaryty jest trudny? czyli transport wielkogabarytowy racujący sprzęt nie będzie wieczny. Dlatego warto rozejrzeć się za nowym traktorem. Na polskim rynku ciężko znaleźć używaną maszynę w dobrym stanie, dlatego coraz częściej decydujemy się na zakup zagr

Dodane: 10-09-2020 12:17
Czy sposób na to jak w 2020  transportować ponadgabaryty jest trudny?

Firmy które oferują takie rozwiązania w

transport wielkogabarytowy

Coraz więcej rolników zastanawia się nad wymianą swojego sprzętu maszynowego. Ciągniki rolnicze starzeją się z roku na rok, a obecnie pracujący sprzęt nie będzie wieczny. Dlatego warto rozejrzeć się za nowym traktorem. Na polskim rynku ciężko znaleźć używaną maszynę w dobrym stanie, dlatego coraz częściej decydujemy się na zakup zagraniczny. Transport ponadgabarytowy pozwala bezproblemowo dowieźć zamówiony sprzęt na teren kraju, dlatego nie musimy się martwić, w jaki sposób ściągnąć ciągnik z Niemiec czy Holandii. Firmy, które oferują takie rozwiązania w swojej ofercie mają również transport maszyn oraz wszelkiego rodzaju transport ciężki. Jeżeli jesteś właścicielem dużej firmy i potrzebujesz przewieźć towar, który jest naprawdę ciężki i nie można go przewieźć standardowymi naczepami transportowymi, należy rozejrzeć się za ofertą transportu ciężkiego. W przypadku rolników bardzo popularne jest również importowanie np. kombajnów zbożowych. Powszechnie bowiem wiadomo, że te eksploatowane na zachodzie Europy są w lepszym stanie niż krajowe.


Poszczególne kraje różnią się czasem oczekiwania

Jak w praktyce wygląda transport ponadgabarytowy na terenie Unii Europejskiej?
Co zrobić, jeżeli nasza przesyłka nie mieści się w standardowych gabarytach? Z pomocą przychodzą nam specjalistyczne firmy logistyczne, które dostosowują ofertę do potrzeb klienta. Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej ponadgabarytowy transport maszyn wymaga specjalnych zezwoleń, które uzyskuje się u zarządców dróg oraz w Urzędach Celnych. Poszczególne kraje różnią się czasem oczekiwania na decyzję administracyjną.
W Polsce okres oczekiwania na zezwolenie wynosi do czternastu dni. Aby uzyskać właściwe pozwolenie, należy powiadomić GDDKiA, podając dane wnioskodawcy i przewoźnika, termin transportu, dane nadawcy, szczegółowe parametry pojazdu oraz dokładną datę przejazdu przez terytorium państwa. Transport ciężki czasami oznacza ciężkie utrudnienia w ruchu drogowym lub może doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego, zwłaszcza na autostradach oraz na terenach miejskich. Z tego też powodu wydawane zezwolenia niejednokrotnie upoważniają jedynie przejazdów w godzinach nocnych.


Jeśli chodzi o trasę to trzeba

transport wielkogabarytowy

Transport ponadgabarytowy, nazywany również ciężkim, to gałąź transportu zajmująca się ładunkami ponadnormatywnymi oraz nienormatywnymi. Swoimi wymiarami wykraczają one poza wymiary ładunków dopuszczanych tradycyjnie do transportu drogowego. Właśnie dlatego transport ciężki dodatkowo wymaga zawsze specjalnego zezwolenia.
A jak wygląda organizacja takiego transportu? Przede wszystkim obejmuje ona szczegółowy plan trasy i dobór odpowiedniego środka. Jeśli chodzi o trasę, to trzeba między innymi uwzględnić wszystkie przeszkody, jak chociażby ronda, wiadukty, czy też wysokie krawężniki. Nie każdy ładunek da się bowiem przewieźć tam, gdzie one występują. Kwestia środka to natomiast kwestia doboru optymalnej naczepy. Inna bowiem sprawdzi się w przy transporcie linii produkcyjnej, a inna, gdy w grę będzie wchodzić transport maszyn.
Ze względu na specyfikę, jaką charakteryzuje się tego typu transport, jego usługi mogą świadczyć tylko wyspecjalizowane firmy. A to wszystko ze względu na ogólnie pojęte bezpieczeństwo.


Szczegółowe zaplanowanie poszczególnych etapów pracy to

Transport ponadgabarytowy umożliwia przewożenie m.in. elementów infrastruktury, całych hal i magazynów, ale też skomplikowanych konstrukcji przemysłowych czy nawet części samolotów. Mimo iż wiele firmy zajmuje się nim na co dzień, jest on na tyle skomplikowany, że każdorazowo wymaga indywidualnego podejścia do konkretnej sprawy. Dobry plan działania staje się w tym przypadku absolutnie niezbędny. To właśnie od jego utworzenia rozpoczyna się każdy taki transport - czy to transport maszyn, czy to transport kadłubów samolotów.

W planie na pewno należy uwzględnić całą trasę, by zawrzeć na niej wszystkie ewentualne przeszkody (np. mosty) i następnie dopasować do niej odpowiedni typ pojazdu. Niektóre, zazwyczaj wyjątkowo ciężkie lub niewymiarowe ładunki mogą też wymagać wprowadzenia pewnych zmian w infrastrukturę drogową, do czego z kolei niezbędne jest uzyskanie odpowiednich zgód. Szczegółowe zaplanowanie poszczególnych etapów pracy to już połowa sukcesu. Bez planu transport ciężki staje się wręcz niemożliwy w realizacji.